Nuestra tienda - A nuestra botiga

4 nov 2009

¡¡Que tiempos aquellos ...!!


Este ultimo fin de semana,he subido a Laspuña, y con la salvedad de una corta escapada a l'Ainsa para hablar un rato con Carletes y José Antonio en el Apolo, no he salido para nada de casa.
Me apetecía estar con mis padres y hablar, conversar de temas triviales y hurgar en la memoria de aquellos tiempos en blanco y negro ya pasados.
Y como era de suponer, surgió el tema de la tradición de todos los santos en Laspuña y me explicaron la siguiente anécdota:
"Todos los años para estas fechas la juventud pasaba a recojer por las casas, patatas y huevos, solían ir después a Casa Cristina o a Casa Gabas para que les prepararan una lifara y después bailaban hasta tarde con los compases de guitarra y violín. Pero un año cuando ya estaba todo preparado, las tortillas en la sartén ,el ajaceite en su punto y la Sala de Gabas esperando a las parejas...todo se trunco.
Los mozos entraron en la cocina.
.-Seña María, Seña María....no hay fiesta
.-Y eso Zagals ...
.-El alcalde,Seño Antón de Monclus, dice que no puede ser.
.-Pero le habéis dicho que la cena ya esta preparada...
.-Pues claro, pero dice que hay que respetar a los muertos, y como le hemos dicho que si el iba a Casa Bomba o Marcelina a beber, que nosotros también bailaríamos, se ha desencajado y ha dicho "Se acabo lo que se daba, ahora ni baile ni lifara.Todos a casa y si os oigo rondar esta noche ¡¡Llamo a la Guardia Civil!!".
.-Que le vamos a hacer zagals,la autoridad es la autoridad. pero no os preocupeis que cenar si que cenareis.
Seña María fue a Casa Monclus con una cazoleta ajaceite y una jarra vino, al volver dijo que se podía cenar pero sin beburquiar ni armar alboroto."
Esta fue la historia que me contaron mis padres entre otras muchas, pero me hizo gracia que a falta de argumentos y para intentar calmar a la juventud el Alcalde usara el nombre de la Guardia Civil.
¡¡Que tiempos aquellos,en los que todo se solucionaba con gritos ante la falta de razón!!. Menos mal que ya están ,esos años, guardados y bien guardados en algún arcón de la falsa.
--------------------------
Iste zaguer fin de semana , ie subiu a Laspuña, y con a salbedá d' una escapadeta ta l'Ainsa ta charrutiar un rato con Carletes y José Antonio en l'Apolo, no ie surtiu ta cosa de casa .
Me benia de gusto ser con os míos pais y fablar , charrar de temas sin sustanzia y esforiconiar en a recordanza d' aquers tiempos en blanco y negro ya pasaus .
Y como yera d'entrefilar , surgió o tema d'a tradizión de toz os santos en Laspuña y me esplicon a siguién anédota:
" Toz os años ta istas fechas a chobentú pasaba a recojer por as casas , trunfas y güegos , soleban ir dimpués a Casa Cristina u a Casa Gabas ta que lis preparesen una lifara y dimpués bailaban dica tardi con os compases de guitarra y biolín . Pero una añada cuan ya yera tot presto , as tortiellas en a sarten , l' ajazeite en o suyo punto y a Sala de Gabas asperando as parellas ... tot se trunco .
Os mozez dentroron en a cozina .
.- Seña María, Seña María .... no bi a birolla
.- Y ixo Zagals ...
.- L' alcalde , Seño Antón de Monclus , dize que no pueser .
.- Pero li ez dito que a zena ya ye presta ...
.- Pos claro , pero dize que s'an de respetar a os defuntos , y como li emos dito que si er s'en iba a Casa Bomba u Marcelina a beber , que nusatros tamién bailaríamos, s'a desencajau y a dito " Se remato o que se daba , agora ni baile ni lifara . Toz a casa y si tos siento rondar ista nuei ¡¡ Clamo a Guardia Civil !!".
.- Que li imos a fer zagals , l'autoridá ye l'autoridá . pero no tos preocupez que zenar si que zenarez .
Seña María fue ta Casa Monclus con una cazoleta ajazeite y un cuartillo bín , de tornas dizió que podebamos zenar pero sin beburquiar ni armar baruca ."
Ista fue a istoria que me conton os míos pais entre atras muitas , pero me fizo grazia que a manca d'argumentos y ta intentar calmar a chobentú l' Alcalde usase o nome d' a Guardia Zebil .
¡¡ Que tiempos aquers , en os que tot s'apañaba con chillius déban d' a manca de razón !!. Menos mal que ya i son , ixos años , alzaus y bien alzaus en bel arcon d'a falsa.

1 comentario:

  1. Guardaus, guardaus en el arcón...., algo mejor sellado tendría que estar el susodicho arcón. O tal vez lo cerraron bien, y se quedó fuera algún pezolaga.

    Ramón Nerín

    ResponderEliminar

Se respetuoso con tus comentarios.
No se publicarán si el autor no está debidamente identificado.
Gracias