Nuestra tienda - A nuestra botiga

4 mar 2014

El cajón de Araguas- O caixón d'Araguas


En el pasado, los habitantes de San Lorién y Araguás accedían a la carretera que se dirige a Aínsa (al otro lado del río), mediante un cajón suspendido sobre las aguas del Cinca sujeto por medio de sirgas.
El camino de acceso natural era por Laspuña o por el Pueyo de Araguas, pero por ambos lados era  inicialmente un camino para caballerías y aunque años más tarde se amplió, el camino resultaba complicado porque el firme estaba sin asfaltar. En aquellos años el método para desplazarse a otras poblaciones más importantes era el “coche de línea” que salía desde Ainsa hacia Barbastro. Otra de las líneas también importantes era la que desde Ainsa realizaba el recorrido hacia Bielsa por la carretera que transcurre el margen derecho del rio Cinca. Dijo  Aristóteles ” el camino más corto entre dos puntos es la línea recta “ y los habitantes de San Lorien y de Araguas fueron fieles seguidores de esta lógica afirmación del alumno de Platón y maestro de Alejandro el Magno. No creo que fuera por que hubieran leído sus tratados sino que la experiencia de la vida hace inteligentes a los no doctos. Y entonces idearon un sistema para atravesar el rio Cinca, salvando sus traidoras aguas, en línea recta y poder llegar a la carretera y así utilizar el servicio del “coche de línea”. El artilugio que bien podría haber sido uno de los inventos de Leonardo da Vinci, era un cajón suspendido en el aire mediante unas sirgas que podía desplazarse por mediación de la tracción manual de unas poleas y cuerdas .
----------------------------
En o pasau, as presonas de San Lorién y Araguás azediban pa carretera que s'endreza ta Aínsa (a l'atro costau d'o río), por meyo d'un caixón colgau sobre as auguas d'a Zinca enlairau por meyo de sirgas.
O camín d'azeso natural yera por Laspuña u por o Pueyo de Araguas, pero por totz dos costaus yera  inizialment un camín pa caballerías y encara que añadass más tarde s'enampló, o camín resultaba embolicau porque o firme yera sin engudronar. En aquellas añadas o metodo pa desplazar-se ta atras poblazions mas importants yera o “auto de linia” que saliba dende Ainsa enta Balbastro. Unatra d'as linias tamién importants yera a que dende Ainsa feba o recorriu enta Bielsa por a carretera que transcorre a marguin dreita d'o rio Zinca. Dizió  Aristóteles ”o camín más curto entre dos puntos ye a linia recta “ y os abitants de San Lorien y de Araguas estioron fidels seguidors d'ista clara afirmazión de l'alumno de Platón y mayestro d'Alejandro o Magno. No creigo que estase porque esen leito os suyos tractaus sino que a experienzia d'a bida fa saputos a os no doctos. Y alabez ideyoron un sistema pa crebar o rio Zinca, salbando as suyas traidoras auguas, en linia recta y poder plegar a la carretera y asinas emplegar o serbizio d'o “auto de linia”. O traste que bien poderba aber estau un d'os inbentos de Leonardo da Vinci, yera un caixón enlairau por meyo d'unas sirgas que podeba desplazar-se estirando a man d'unas carruchas y cuerdas  .


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Se respetuoso con tus comentarios.
No se publicarán si el autor no está debidamente identificado.
Gracias