Nuestra tienda - A nuestra botiga

16 feb 2015

"Comando Actualidad" de TVE en Sobrarbe.





El equipo de reporteros del programa “Comando Actualidad” de TVE 1 se desplazaron este pasado fin de semana a Sobrarbe, nuestra Tierra. Estuvieron grabando un reportaje sobre la lengua aragonesa, conversaron (en belsetan) con gente de Bielsa y fueron embestidos por los Trangas, admiraron la belleza de las madamas y se asustaron con el onso . También disfrutaron de una animada conversación en chistabino con los habitantes del valle de Chistau y finalmente grabaron a los nabateros reparando la nabata del castillo de Ainsa y pudieron escucharlos hablando en fobano y en aragonés de baixo peñas.
Mostraron mucho interés por nuestra lengua y se quedaron sorprendidos de la riqueza del aragonés ,del ímpetu que ponemos en su defensa y del carácter abierto de los alto aragoneses. Después de probar unas cervezas rondadoras y un buen rato de conversación distendida en Casa Fes de L’Ainsa donde las bromas  y las risas rebotaban en las paredes… entendieron nuestro humor irónico y socarrón, el humor “somardo”.
Les regalamos una chapas con la frase “Charrame n’aragonés” y no dudaron en lucirlas, tal como hicieron los nabateros durante la grabación. Esperamos y no dudamos que el programa este a la altura de los sentimientos que tenemos los charradores.
El programa lo emitirán el día 25 de febrero a las 22.30 horas en la 1 de TVE


Os  reporteros d'o pograma “Comando Actualidad” de TVE 1 puyaron iste cabo de semana pasau ta Sobrarbe ,a nuestra Tierra. Estioron grabando un reportache sobre a luenga aragonesa, charron (en  belsetan) con chent de  Bielsa y en os carnabals estioron acotolaus por os  Trangas, s’enluzernon con as  madamas y s'axorronton con l’onso . Tamién desfruton d'una animada charrada en  chistabino con os   d'a bal de  Chistau y pa rematar graboron a os  nabaters apañando a  nabata d'o castiello de l’Ainsa y podioron escuitar-los charrando en  fobano y en l’aragonés de  baixo peñas.
Amostroron muito intrés por a nuestra luenga y se quedoron sorprendius d'a riqueza de l’aragonés ,da rasmia que metemos en a suya esfensa y d'o caracter ubierto d'os  montañeses. Dimpués de prebar unas bieras  rondadoras y petar un buena charrada   en Casa Fes de L’Ainsa an os chascarrillos recutian en as paretz… entendioron a nuestra ironia planera y somarda, l’umor somardo.
Les diemos una  chapas con a frase “Charrame n’aragonés” y no dandalion en luzir-las, tal como fazioron os  nabaters en a grabazión do pograma. Creyemos que o pograma sera a l'altaria d'os sentimientos que amuestramos os  charradores.

O programa podrez beyelo en a 1 de TVE o diya 25 de febrero ,22.30 oras.

1 comentario:

Se respetuoso con tus comentarios.
No se publicarán si el autor no está debidamente identificado.
Gracias