ESPACIO PUBLICITARIO

ESPACIO PUBLICITARIO

Santa Águeda 2018 (Laspuña)


La capa que lleva la virgen la confeccionó Maria Campo de Casa Callizano 

El sábado 3 de febrero  las mujeres de Laspuña honrarán a su patrona Santa Águeda. 
La jornada en honor a la virgen empezará con actos religiosos, misa y procesión, y finalizará con una comida de hermandad.
¡¡Viva Santa Águeda!! , y gracias a las encargadas que hacen posible la celebración de esta fiesta.

Esta fiesta en Laspuña es una tradición no muy antigua que se remonta a los años 50.

.- La fiesta de Santa Águeda en Laspuña se inició en los años 50, las promotoras fueron Carmen Laperal, Ramona de Casa Justa, Maria de Casa Gaspar y otras mujeres de su quinta.
Las primeras comidas se realizaron en el comedor de Casa Cristina y en el de Casa Gabas.
Los primeros años no existía la figura de la Virgen y se realizó una recolecta para comprarla.
El año que llegó la Figura de Santa Águeda se hizo procesión y  se rondo para ir a comer....se salio do Plano Morillo,los músicos estaban parados tocando en la puerta de Casa Papelero y como las mujeres empezaron a tirar hacia adelante ,se formó un pequeño tapón,el cual fue aprovechado por algunas mozetas y no tan mozetas para pizcar en la culera de los músicos,eso si con mucha prudencia les decían "¡¡benga,benga tiraz pa l'ante,no beyez que nos están chafando!!"  y pizco tras pizco los músicos continuaron con la ronda ...y hoy en día se sigue pizcando.
Una "pizcadora" de aquellos años me explicaba que solo pizcaban en las calles planas o en las subidetas , en las de bajada no se hacía porque era peligroso y si se caían los músicos se podía fastidiar la fiesta.
Un año La Ronda de Boltaña realizó el pasacalles, y como es de suponer los culos de los aguerridos músicos boletanos fueron el blanco predilecto de las "Águedetas pizcadoras". Y como tan pudorosa parte fue vilmente ultrajada, decidieron los propietarios de los sonrojados glúteos dedicar una canción a tan sublime acto.

¡Vaya patrona se fueron a buscar!... 
y aún le llaman procesión a ir a rondar. 
!Será muy Santa la tal Águedeta 
pero es más fura que San Carnaval!
(Fragmento del pasodoble de los pizcos. La Ronda de Boltaña)

A fiesta de Santa Águeda en Laspuña empezipio a zelebra-se en os anyos 50, as promotoras estioron Carmen Laperal, Ramona de Casa Justa, Maria de Casa Gaspar y atras mullers d'a suya quinta.
As primeras lifaras d'as Águedetas se fizon en a sala de Casa Cristina y en a de Casa Gabas .
Os primers anyos no habeba figura d'a Santa y alloras se pasó por as casas pa fer colecta y asinas mercar-la.
L'anyo que plegó a figura da Santa se fazió prozesión y se rondo pa ir a minchar.... empezipio a ronda en Plano Morillo, os mosicos yeran aturaus tocando en a puerta de Casa Papelero y como que as mullers empezipioron a tirar enta debant ,se formó un tapón,o qual estió aprofitau por belunas mozetas y no tant mozetas pa pizcar a culera d'os mosicos que ascape continarón con a ronda. Uei en a ronda d'as Águedetas aún se escapan os pizcos.
Una d'as primeras pizcadoras me deziba que nomás pizcaban en as carreras planas u en as puyadetas , en as de baixada no se feba porque yera perigloso y si cayeban os mosicos se podeba estricallar a fiesta.
Un anyo La Ronda de Boltaña puyo a rondar y como podez prechinazos as posaderas d'os "Aguerridos mosicos boletanos " estioron o blanco preferiu d'as Águedetas pizcadoras . Y como que a pudorosa parte remato tan maniosada, os amos d'ixas culeras dezidioron fer una canta in memoriam d'os suyos "sonrojados glúteos".




No hay comentarios: