Nuestra tienda - A nuestra botiga

8 ene 2019

Fiesta de San Sebastián 2019

"Tanto si o chinero viene frío como si viene templau, precura que t'alcuentre bien abrigau".

Y para no pasar frío en Laspuña no hay nada mejor que la celebración de una buena fiesta en armonía con todos los vecinos. 
San Sebastián, fiesta de invierno que rememora la promesa hecha por los habitantes de Laspuña al santo protector de la peste.

Tres peculiaridades que muchos desconocen sobre la fiesta de San Sebastián en Laspuña :
.- Los dineros que sobraban de la fiesta, una vez finalizadas las cuentas, se guardaban en la casa del mayordomo de más edad y si alguna familia de Laspuña los necesitaba podia pedirlos prestados con la unica condicion de devolverlos antes de la fiesta del siguiente año, era "l'aduya do santo".
.-El reparto de la caridad solian hacerlo los más viejos del lugar y antes de entregar la torta siempre hacían la misma pregunta, ¿Cuantos estáis en casa?, y entonces entregaban un trozo por cada una de las personas de vivian en la casa.
.-Antiguamente la fiesta empezaba el 12 de enero, ese día se  realizaba la subasta de los pastos municipales de la valle, el precio de la subasta tenia dos partes , una en dinero y otra en vino. La subasta se realizaba a voz alzada diciendo la cantidad de dinero y la cantidad de litros de vino. Ese vino se bebía al finalizar la subasta entre todos los asistentes.
----
Y pa no chelar-te en A Espunya o millor ye una buena fiesta  vecinal con muita borina y buena birolla. 
San Sebastián, ye a fiesta d'hibierno que remera a promesa feita por a chent do nuestro lugar a o santo protector do mal negro(la peste). 
Tres peculiaridatz que muitos desconoixen sobre a fiesta de San Sebastián en Laspuña :
.- Os diners que sobraban d'a fiesta, una begada rematadas y pasadas as cuentas, s'alzaban en a casa d'o mayordomo de mas edat y si bella familia de Laspuña los amenesteba podeba pedir-los ampraus con a unica condizión de tornar-los antes d'a fiesta benidera, yera "l'aduya do santo".
.-O reparto d'a caridat soleban fer-lo os mas biellos d'o lugar  y antes dar  a torta siempre feban a mesma pregunta, Quantos sotz en casa?, y alavez entregaban un troz por cadaguna d'as personas de vivian en a casa.
.-Antismas a fiesta empezipiaba o 12 de chinero, ixe día se  feba a subasta d'os praus munizipals da  la Balle, o pre d'a subasta teneba dos partes , una en diners y unatra en vin. A subasta se feba a voz alzada dezindo a cantidat de diners y a cantidat de litros de vin. Ixe vin se bebeba en rematar a subasta entre totz os que yeran en a sala. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Se respetuoso con tus comentarios.
No se publicarán si el autor no está debidamente identificado.
Gracias