Nuestra tienda - A nuestra botiga

6 abr 2008

Crónica de la rueda de prensa sobre la presencia del aragonés en la Expo

(Escrito por P.E.A. )



O diya 28 de marzo de 2008, a las 11:15 d’o maitín, a PEA (Plataforma en Esfensa d’a luenga Aragonesa) dio una rueda de prensa con a fin d’explanicar a situazión de l’aragonés en a Expo, as proposas que s’eban realizadas y as rispuestas por parti d’os que paran dito ebento. En a cambra d'a FABZ (carrera San Bizén de Paúl, 29), s’achuntón arredol d’unas 40 personas y tamién i acudión meyos de comunicazión como RadioEbro y AragónPress, y representans de dibersas instituzions como l’Academia de l’Aragonés. A los presens se les dio una copia d’o manifiesto de protesta por a situazión de l’aragonés en a Expo y un dossier an que s’explicanicaban con detalle as esferens situazions de manca de respeto y de conzienzia lingüistica por parti d’os risponsables d’Expoagua. En un primer momento se prozedió a l’amostranza d’un powerpoint, explanicando lo que ye a PEA, a suya finalidat, a suya carauterizazión, os suyos ochetibos y todas ixas autibidaz, queixas y proposas que eban feitas dende a suya creyazión. Tras dito powerpoint se fazió a leutura d’o manifiesto de critica a la situazión de l’aragonés en a Expo y se comentón os esferens aspeutos d’o dossier. S’ufrió un chiquet turno de parola ta posibles comentarios y dandalos por parti d’os presens, en o que se trató d’una traza más funda as nuestras aizions con respeuto a iste tema, as rispuestas que os risponsables d’Expoagua nos eban dau y tamién temas d’organziazión d’a PEA y a estruturazión d’o mobimiento en esfensa de l’aragonés en asoziazions en relazión a la propia plataforma. Ta rematar se prozedió a la leutura y comentario de l’argumentario de la lengua aragonesa, o cualo nos fazió onra ta comentar y argumentar a nuestra postura con respeuto a temas delicaus tocans a l’aragonés, como puestar a suya relazión con a resta de luengas romanicas, a suya sozializazión y o suyo esbenidero, mirando de deixar platero toda mena de dandalos y malentendius que podesen apareixer. Dimpués de poco más d’una ora de rueda de prensa, se remató agradexiendo aa los presens a suya asistenzia, ufrindo siempre a nuestra colaborazión a toda iniziatiba en pro de l’aragonés como plataforma en esfensa d’a luenga y remerando que 2008, añada conoixida en Zaragoza y Aragón por a zelebrazión d’a Expo, ye seguntes a UNESCO l’añada internazional d’as luengas minoritarias.



El día 28 de marzo de 2008, a las 11:15 de la mañana, la PEA (Plataforma en Esfensa d’a luenga Aragonesa) dio una rueda de prensa con el fin de explicar la situación del aragonés en la Expo, las propuestas que se habían realizado y las respuesta por parte de los organizadores de tal evento. En la sala, en la FABZ (calle San Vicente de Paúl, 29), se reunieron en torno a unas 40 personas y también acudieron medios de comunicación como RadioEbro y AragónPress , y representantes de diversas instituciones como l’Academia de l’Aragonés . A los presentes se les dio una copia del manifiesto de protesta por la situación del aragonés en la Expo y un dossier donde se explicaba con detalle las diferentes situaciones de falta de respeto y de conciencia lingüística por parte de los responsables de Expoagua. En un primer momento se procedió a la exposición de un powerpoint, explicando lo que es la PEA, su finalidad, su caracterización, sus objetivos y todas aquellas actividades, quejas y propuestas que había llevado a cabo desde su creación. Tras dicho powerpoint se llevó a cabo la lectura del manifiesto de crítica a la situación del aragonés en la Expo y se comentó los diferentes aspectos del dossier. Se ofreció un pequeño turno de palabra para posibles comentarios y dudas por parte de los allí presentes, en el que se trató de una parte más profunda nuestras acciones con respecto a este tema, las respuestas que los responsables de Expoagua nos habían dado y también temas de organización de la PEA y la estructuración del movimiento de defensa del aragonés en asociaciones en relación a la propia plataforma. Finalmente se procedió a la lectura y comentario del argumentario de la lengua aragonesa, lo cual nos sirvió para comentar y argumentar nuestra postura con respecto a temas delicados referentes al aragonés, como puede ser su relación con el resto de lenguas románicas, su socialización y su futuro, intentando aclarar todo tipo de dudas y malentendidos que pudiesen surgir. Tras poco más de una hora de rueda de prensa, se finalizó agradeciendo a los presentes su asistencia, ofreciendo siempre nuestra colaboración a toda iniciativa en pro del aragonés como plataforma de defensa de la lengua y recordando que 2008, año conocido en Zaragoza y Aragón por la celebración de la Expo, es según la UNESCO el año internacional de las lenguas minoritarias.

2 comentarios:

  1. ¡oye¡ ¡oye¡... zagal... si que t'cundiu este fin de semana en laspuña que según reza o letrero ten vas el viernes 4 d'abril y tornas el miércoles 16 d'abril.....¡estos d'aspuña¡....

    ResponderEliminar
  2. Menos mal que "uno d'Escalona" se na dau cuenta que m'habia comiu una pila diyas d'una sentada.
    Grazias

    ResponderEliminar

Se respetuoso con tus comentarios.
No se publicarán si el autor no está debidamente identificado.
Gracias