Nuestra tienda - A nuestra botiga

22 ene 2015

Os orichens da fiesta de San Sebastian en A Espuña (Laspuña)



A fiesta de San Sebastian ye muito importante por a redolada. En Laspuña (A Espuña) ye a fiesta gran de l'ibierno y antis empezipiaba o diya de San Beturian (12 de chinero) en o que se feba a subasta dos praus monizipals da Balle, o prezio de l'arriendo teneba dos partis, una que yera a monetaria y altra que yera en bin. Ixe bin se bebeba en una lifara o mesmo diya en rematar a subasta. Dimpues ya o  17 de chinero se feba a foguera de San Antón y se sentiban os trucos por as carreras do lugar. O 20 de chinero ye San Sebastian,patrón d'os casaus y proteutor da peste, ixe diya ye "a comida" que sirben os cuatro encargaus (clamaus mairaleses o mayordomos) y en a que cada añada se fa entrega do ramo nombrando asinas a os encargaus de l'añada benidera. O zaguer diya de fiesta se feba una colazion con o que s'arreplegaba por as casas,güegos y longazniza.
Tamien en o diya do santo se fa o reparto da Caridad, torta y bin, en a entrata da Ilesia.
As cosas cambian con as añadas pero ixe esprito de bezindad y de fiesta familiar encara ye presente.
Os orichens da fiesta estan en a peste do 1651 que diezmo a poblazion de Laspuña. En as añadas da guerra zebil no se zelebro a fiesta y como dimpues do 1939 una pasota d'ixas malas feba que os ninons rezien nazius moriesen y ante o temor que estiese a peste, s'achuntaron os bezins y tornon a recuperar a fiesta en 1942.
A peste do 1651 en Laspuña y Ceresa
(Fragmento del libro "La sociedad española en el siglo XVII" - Antonio Dominguez)

1 comentario:

  1. Si no recuerdo mal osegundo dia e la fiesta y despues de la comida se salia de ronda con os encargaus y normalmente a caballo de alguna caballeria, se pasaba por las casas y bse recogia lo que buenamente daban, longaniza, huevos, judias,trigo etc.
    El ultimo dia como bien dices se hacia la colacion, se subastaba lo que se habia recogido, menoslos huevos y la longaniza y se pasaban cuentas de la fiesta, tambien se prestaba el dinero que tenia San Sebastian a quien lo necesitara.
    Mariano

    ResponderEliminar

Se respetuoso con tus comentarios.
No se publicarán si el autor no está debidamente identificado.
Gracias