Nuestra tienda - A nuestra botiga

13 ene 2019

"De bruxas y luzetas"

As luzetas de Charo
Eran otros tiempos, puede ser que las historias que se contaban fueran en blanco y negro o tal vez en sepia. Para los alquimistas que habitan en nuestro cerebro fue una época de esplendor, podían mezclar sin ningún pudor a los habitantes del mundo imaginario y a las personas reales para hacerlos vivir experiencias conjuntas. 
Experiencias que se fabulaban y explicaban sentados frente al fuego del hogar y que finalmente con el paso del tiempo y gracias a los adornos y florituras de los diferentes narradores, acababan siendo historias mágicas que atemorizaban no solamente a los más pequeños de la casa ya que algún adulto tenía que comprobar un par de veces si la puerta de la casa tenía puesta la tranca. 
De esos personajes imaginarios y de sus historias os cuento dos de los que han llegado a mis oídos. 
. - "A bruxa Solera" o "A bruxa de Gaspar" era como el hombre del sacó y se llevaba a los críos que no se querían ir a dormir, pero avisaba de su presencia antes de entrar en la casa golpeando los ventanicos y haciendo saltar espurnas en las brasas. 
. - "As luzetas de Charo", así llamaban a las luces que se veían en el cielo y que venían desde el tozal de Charo en La Fueva. Las luces eran las de unas "Cuquetas de luz" (Luciérnagas) mágicas que  llevaban a las bruxas un mensaje con el sitio donde tenían que reunirse para realizar el próximo aquelarre. Cuando se veían las luces lo más prudente era no salir por la noche durante un par de días. Algunos agnósticos y destroza ilusiones dicen que las luces eran señales que se hacían entre los diferentes grupos de maquis que rondaban por Baixo Penyas

Y de lo que yo he explicado os podéis creer lo que queráis y lo que no os impida conciliar el sueño al acostaros.
------
Yeran atros tiempos, puede estar que as historias que se contaban estiesen en blanco y negro u tal vegada en sepia. Ta os alquimistas que viven en o nuestro celebro estió una epoca d'esplendor, podeban mezclar sin garra vergueña a os habitants d'o mundo imachinario y a las personas reals ta fer-los vivir experiencias conchuntas. 
Experiencias que se fabulaban y explicaban posaus deban d'as brasas d'o fogar y que finalment con o paso d'o tiempo y gracias a os adornos y as florituras d'os diferents narradors, remataban estando historias machicas que espantaba  no nomás a os mas chicotz d'a casa ya que más d'un viello heba de comprebar un par de vegadas si a puerta d'a casa teneba bien puesta a tranca. 
D'ixos personaches imachinarios y d'as suyas historias t'os ne cuento dos que han plegau ta os míos oídos . 
. - "A Bruxa Solera" u "A Bruxa de Gaspar" yera como l'hombre d'o sacó y se levaba a os ninons que no se quereban ir a chitar, pero avisaba d'a suya presencia antes de dentrar en a casa trucando os ventanicos y fendo blincar espurnas en as brasas. 
. - "As luzetas de Charo ", asinas les deziban a las luces que se veyeban en o ciel y que s'enlairaban dende o tozal de Charo en A Fueva . As luces yeran as d'unas "Cuquetas de luz" (Luciérnagas ) machicas que  s'encargaban de dezir-les a las bruxas o puesto an heban de achuntar-se pa fer o proximo aquelarre . Quan se veyeban as luces o millor que se podeba fer  yera no salir de casa por a nueit en un par de días. Os agnosticos y estricalla ilusions dicen que as luces yeran as sinyals que se feban entre os diferents grupos de maquis que rondaban por Baixo Penyas.

Y do que yo cuento, vusatros creyez o que más t'os convenga y o que no t'os espante a l'hora d'iros a chitar. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Se respetuoso con tus comentarios.
No se publicarán si el autor no está debidamente identificado.
Gracias