Nuestra tienda - A nuestra botiga

29 nov 2021

Petición de Monedaje en 1336 (Alfonso IV)

 




Fondo documental del Archivo de la Corona de Aragón. Sección Cancillería, registros, nº538, fol.103/ Monedaje. (2-1-1336).
 
Carta de Alfonso IV a los hombres y jurados de los lugares de Monclús, Castejón de Sobrarbe, Aínsa, Bielsa, Olsón, Ceresa, Laspuña, Honor* de San Victorián, Tierrantona con la Honor de Arcusa y Castellazo, Valle de Broto, de Boil, Boltaña con su Honor de Arrués, de Morillo, Palo, Trillo, Pano, Ribera de Fiscal, Santa María de Puyol (Puyelo ?), de Palo, de Araguas, Valle de Puértolas, la Honor del Valle de Gistaín, y otros lugares de la Orden del Temple, (ahora del Hospital de San Juan de Jerusalén), Uclés y Calatrava de la bailía** de Sobrarbe y sus valles para que pagaran el monedaje*** a García de Castro.

Notas.
*La Honor era un bien entregado por el monarca a sus nobles, proporcional a la ayuda y servicios prestados. Generalmente estaba integrada por un castillo o pequeño núcleo central de población y el territorio que lo rodeaba.
**La Bailía es el territorio sometido a la jurisdicción de un comendador de la Orden de San Juan. 
***El monedaje fue un tributo introducido por Pedro II hacia el año 1205 que ocasionó gran malestar en todo el reino ya que era un nuevo gravamen que se satisfacía a razón de doce dineros por libra sobre los bienes muebles y raíces.
---
(ARA)
Fondo documental d'o Fichero d'a Corona d'Aragón. Sección Cancillería, rechistros, nº538, fol.103/ Monedaje. (2-1-1336).
 
Carta d'Alfonso IV a los hombres y churaus d'os lugars de Monclús, Castejón de Sobrarbe, l'Aínsa, Bielsa, Olsón, Ceresa, A Espuña, Honor* de Sant Betorián, Tierrantona con a Honor de Arcusa y Castellazo, Val de Broto, de Boil, Boltaña con a suya Honor de Arrués, de Morillo, Palo, Trillo, Pano, Ribera de Fiscal, Santa María de Puyol (Puyelo ?), de Palo, de Araguas, Val de Puértolas, la Honor d'a Val de Chistau, y atros lugars d'a Orden d'o Temple, (agora d'o Hespital de San Chuan de Cherusalem), Uclés y Calatrava d'a bailía** de Sobrarbe y las suyas vals pa que pagasen lo monedaje*** a García de Castro.

Notas.
*La Honor yera un bien entregau per lo rei a los suyos nobles, a modo de pago por la aduya y os servizios que l'heban feito. Por lo normal yera o bien un castiello o un lugar de pocas casas y lo territorio que lo rodiaba.
**La Bailía ye lo territorio sometiu a la churisdicción d'un comendador d'a Orden de San Chuan. 
***Lo monedaje estió un tributo introduciu per o rei Pedro II enta l'anyo 1205 que ocasionó gran malestar en tot lo reino ya que yera un nuevo gravamen que se satisfeba a razón de dotze diners per libra sobre os bienes muebles y radizes. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Se respetuoso con tus comentarios.
No se publicarán si el autor no está debidamente identificado.
Gracias